« vorige  |  maart 2024  |  volgende »

Maandag 4 maart 2024 Nieuws uit de gemeente

Uit de gemeente

Als je in een gemeente gaat werken, is eerst alles nieuw. Ik was niet helemaal nieuw in de gemeente, ik heb de afgelopen jaren diverse malen een dienst geleid in de mooie kerk van Kortenhoef. Gezichten van verschillende mensen waren mij bekend, maar daarmee ken je de mensen niet. Ik heb inmiddels kennis gemaakt met een aantal gemeenteleden. Daarmee hoop ik door te gaan. Gaandeweg leer je nieuwe dingen. Ik was aanwezig bij de maaltijd die in de Blokhut werd gehouden. Een aantal gemeenteleden zetten zich in om voor een flink aantal mensen te koken. Ik heb gemerkt dat deze maaltijden gewaardeerd worden en dat gemeenteleden er graag naar toe gaan. Natuurlijk vanwege het lekkere eten, maar bovenal omdat het gezellig is in goede sfeer met elkaar samen te zijn.
In de periode van 14-22 maart zal ik niet aanwezig zijn. Ik verblijf dan in Slowakije. Ik ben ook vrijwilliger bij de Stichting Hulp Oost-Europa. Deze stichting verricht diakonaal werk en ondersteunt het missionaire werk van gemeenten in verschillende landen in Oost-Europa. Samen met iemand anders vormen wij het regioteam Slowakije en zijn wij verantwoordelijk voor de projecten die wij steunen in dat land. Wij gaan kijken hoe het er met de projecten voorstaat en om weer in contact te komen met de mensen in het veld. Het lijkt vreemd, dat in Europese landen als bijvoorbeeld Slowakije en Roemenië armoede voorkomt. In het zuidelijke gedeelte van Slowakije (het Hongaarstalige gedeelte) is bijna 10% van de bevolking Roma. Met name onder de Roma (zigeuners) is veel schrijnende armoede. Het is dankbaar werk om iets te kunnen doen voor mensen die in armoede leven.
Na mijn terugkomst, is het spoedig Goede Vrijdag. Deze dienst is een gezamenlijke dienst met de gemeente ‘s-Graveland. In deze dienst vieren we het Heilig Avondmaal. Ik hoop in deze dienst voor te gaan. Vervolgens vieren we met Pasen de opstanding van de Here Jezus uit de dood.

Met hartelijke groet,
ds. A. van Duinen.

Gemeentezijn

Beide kerkenraden hebben de gezamenlijke vergadering geëvalueerd en zijn van mening dat we verder willen gaan in dit proces, het kijken of wij één gemeente kunnen vormen.

Komende weken zullen we als eerste vergaderen over het financiële aspect.

Als hierover meer bekend is, zullen wij U informeren.

Groet namens de kerkenraden,

August van der Lelie (scriba)  en Marjan Pranger (scriba)

Op zondag 7 april is er koffiedrinken na de dienst in de blokhut achter de kerk.
U bent uiteraard van harte welkom.

Gezamenlijke maaltijden

Voor onze gezamenlijke maaltijden in de blokhut staan de volgende data nog op de kalender:

15 mei

Wilt u zich wel uiterlijk de maandag voorafgaand opgeven bij de dames zodat zij rekening kunnen houden met de inkoop.

Met vriendelijke groet,
De dames van de kook groepen.

Verjaardagen:
7-3-2024         Mevr. G.C. van Loenen-Bakker