Verhuur Verhuur

Het kerkje kan gehuurd worden voor  aangelegenheden die passen in de sfeer en gebruik van de kerk.
(Catering met maaltijden is in de kerk niet toegestaan. Er is hiervoor een mogelijkheid in de Blokhut
De kerk heeft glas in lood ramen die overdag een prachtig, wat diffuus licht doorlaten. De muren zijn witgekalkt. Het gewelfde plafond is geschilderd in de lichtgroene kleur die kenmerkend is voor de Oudhollandse inrichting.
In het koor staat een rood marmeren (avondmaals-) tafel op een oude plavuizen vloer. Verder is het koor leeg en kunnen er ongeveer 50 stoelen worden geplaatst.
Naast het koor en kerk is een aparte (consistorie-)kamer waar een tafel en ongeveer 8 stoelen staan. Tevens is er een toilet en een klein keukenblokje. De toegang tot deze consistorie is tevens een nooduitgang. Aanwezig zijn een EHBO-doos en een brandblusser.
In de kerk zijn vaste zijbanken voor ongeveer 45 personen. In het middenschip staan 110 stoelen die nog aangevuld kunnen worden met 40 klapstoelen. De stoelopstelling kan naar wens worden aangepast.
In de kerk is een professionele geluidsinstallatie aanwezig met 2 microfoons (uit te breiden tot 4 microfoons) waarvan één op een standaard die in combinatie met een aanwezige lessenaar is te gebruiken. De kerkzaal is voorzien van een ringleiding voor slechthorenden.
De verlichting bestaat uit hanglampen die in 3 compartimenten zijn geschakeld. Voor sfeerverlichting kunnen de kaarsen in de 4 kroonluchters worden gebruikt.
De entree is via het zgn. “Luihok” onder de toren. Hier is een eenvoudige kleine garderobe aangebracht. Voor de toegang voor invaliden is een oprit over de toegangsdrempel beschikbaar.
Trouwen in een XIV eeuwse kerk, (vraag om de voorwaarden)
Aan de linkerzijde van de kerk is een parkeergelegenheid voor ongeveer 20 auto’s.
In combinatie met de kerk is de Blokhut te huur voor opvang van gasten, musici, e.a. of voor voorbereiding en verspreiding van dranken etc.
Een fraaie, historische locatie voor gelegenheden als:  huwelijksceremonie, condoleance, concerten, lezingen, etc.
Condities waaronder de kerk verhuurd wordt zijn in een Folder beschreven (zie voorbeeld contract op deze pagina) of verkrijgbaar in de kerk.
Verdere informatie kunt u verkrijgen bij:
De heer August van de Lelie,
telefoon 06 47430496
Hij heeft het beheer van de agenda dus kan hij u gelijk informeren of de kerk / Blokhut nog vrij is op de door uw gewenste datum!
Informatie over invulling van o.a. concerten door Kunst aan de Dijk  of andere huurders moet u bij de betreffende verhuurder zijn