« vorige  |  februari 2020  |  volgende »

Zondag 9 februari 2020 Nieuws uit de gemeente

Bij de diensten

Zelf heb ik het als een grote vreugde beleefd om met u het heilig Avondmaal te mogen vieren. Ik heb inmiddels ook ontdekt, dat niet iedereen er bekend mee is dat dit Heilig Avondmaal ook aan huis gevierd kan worden met hen die niet naar de kerk kunnen komen. Het is goed om hier aan te denken wanneer wij bij leven en welzijn met goede Vrijdag opnieuw het Heilig Avondmaal mogen vieren. Vooruit kijkend zie ik in het bijzonder uit naar de dienst van 1 maart. Op die zondag hopen wij een nieuwe ouderling-kerkrentmeester te bevestigen en andere kerkenraadsleden opnieuw te bevestigen. Het is toch iets om je erg over te verheugen wanneer er in deze tijd mensen zijn die in het ambt van ouderling of diaken willen staan.

Niet beschikbaar

Ds. J. (Jan) de Goei is op de volgende dagen niet beschikbaar voor de gemeente Kortenhoef: 19, 22, 26, 28 februari en 6 en 7 maart.

Bevestiging ambtsdragers 1 maart 2020
Wij mogen ons verheugen op een nieuw lid van onze kerkenraad
Wij heten Piet Klaas Meindertsma dan ook van harte welkom in ons midden.
De overige leden worden her bevestigd
Klaas Piet Meindertsma, Ouderling  kerkrentmeester

Herbevestiging

• van der Lelie, ouderling
  • Schouten v.d. Velden, Ouderling kerkrentmeester
  • J. van Corteveen, ouderling
  • M. de Beus, diaken
  • M. Pos, diaken

Namens de kerkenraad,

Maandelijkse Maaltijd

Woensdag 11 maart hopen wij weer bijeen te komen voor de gezamenlijke maaltijd
U bent welkom vanaf half zes in de Blokhut achter de kerk
Aanmelden voor deelname kan tot maandag 9 maart 12.00 uur bij mevrouw Wil van Woudenberg
Tel 035-6563096 of per mail tjvanwoudenberg@ziggo.nl

Kennismaking met de Classis Noord Holland

Uw kerkenraad heeft een zeer aangename kennismaking  gehad met Ds. Verhoef van de Classis Noord Holland. Wij hebben allen deze avond als zeer positief mogen ervaren en zijn dan ook van menig dat er een zeer constructieve samenwerking zal ontstaan in de toekomst tussen ons.

Wij houden u op de hoogte van verdere ontwikkelingen.
Namens de kerkenraad,

Diaconie Collecte

Op zondag 1 maart is de bestemming van de collecte voor Kerk in Actie, { voorjaarszending } Golfstaten de kracht van de Bijbelverhalen.
Hoewel het aantal christenen in het Midden-Oosten in rap tempo afneemt, is een tegenovergestelde trend zichtbaar in de Golfstaten. Hier groeit de kerk door de grote toestroom van de arbeidsmigranten uit landen als India, Nepal en de Filipijnen. De meesten van hen zijn ongeletterd. Tegelijkertijd willen ze graag meer leren over de Bijbel. Kerk in Actie- traint voorgangers in de storytelling-methode: een succesvolle interactieve methode waarbij bijbelverhalen mondeling worden verteld en men met elkaar op zoek gaat naar de betekenis ervan voor het eigen leven. De arbeidsmigranten die vaak een zwaar en eenzaam bestaan leiden, putten nieuwe moed uit deze verhalen.

Woensdag 11 maart { Bidstond voor gewas en arbeid }. Is de collecte voor SDOK. Stichting de Ondergrondse Kerk.
SDOK is één met de vervolgde christenen en staat naast hen met praktische hulp en bemoediging.Dit doen zij in verschillende regio's en landen wereldwijd.
SDOK steunt direct getroffenen.
Vervolging heeft grote impact in het leven van christenen. Deze impact verschilt per situatie. SDOK steunt vervolgde christenen en geeft hun hulp die zij nodig hebben. Ook moedigen zij deze broeders en zusters aan trouw te blijven in hun geloof. Dit wordt bijvoorbeeld op de volgende manier gedaan:
- Medische hulp. Met regelmaat hebben christenen te maken met mishandeling en fysiek geweld. SDOK geeft medische hulp wanneer nodig.
- Gevangenen christenen en hun gezin. Soms komen christenen vanwege hun geloof in de
  gevangenis. Vaak lukt het hun gezin niet om rond te komen. SDOK steunt deze gezinnen financieel.
- Moslimbekeerlingen. Soms moeten christenen onderduiken vanwege bedreigingen vanuit hun directe omgeving. SDOK zorgt voor veilige plaatsen en patorale zorg voor deze broeders en zusters

Miranda Pos

De Bijbelkring op  10 februari 2020

De Bijbelkring komt bijeen op maandag 10 februari 2020 van 14.00 – 15.45 in de Blokhut.
We behandelen Joël 2 vers 28 - 32, met als leidraad het vierde hoofdstuk uit het boekje “Leven bij de Dag” van ds J.J. ten Brinke.
Gespreksleider ds J. de Goei.
Hartelijk welkom!

Bert Penninga

Gespreksgroep

De gespreksgroep onder leiding van Evert-Jan van Katwijk komt weer bij elkaar op woensdag 26 februari. Het begint om 19.45 uur, de exacte locatie is op dit moment helaas nog niet bekend.

De kindernevendienst is voor alle groepen van de basisschool.

Op zondag 3 maart is er koffiedrinken na de dienst in de Blokhut achter de kerk. U bent uiteraard van harte welkom.

14-2-2020   Dhr. L. Haverkamp
                       1405 GN  BUSSUM