« vorige  |  maart 2020  |  volgende »

Maandag 9 maart 2020 Nieuws uit de gemeente

Ik ben er toch even stil van geweest toen op 1 maart zes gemeenteleden “ja” zeiden op de vraag of zij het ambt aanvaarden. Als gemeente mogen wij daar toch dankbaar voor zijn dat het werk in de gemeente door blijft gaan. Ik kom wat dit betreft het helaas tijdens preekbeurten in andere gemeenten tegen dat in de consistoriekamer verdriet wordt uitgesproken omdat er geen gemeenteleden te vinden zijn die een van de ambten op zich wel nemen. Maar wij mogen met de bevestigde ambtsdragers op weg gaan. In het bijzonder zie ik dan uit naar de bijzondere diensten die er voor ons liggen. De dienst op de avond van Biddag die we in het koor zullen houden. De dienst voor Jong en Oud op 5 april, waarover Annemieke van Weeghel verderop nog zal schrijven. De Viering van het Heilig Avondmaal op Goede Vrijdag. Zij die dan wegens ziekte of ouderdom niet in de dienst aanwezig kunnen zijn en toch het Heilig Avondmaal willen vieren kunnen hiervoor contact opnemen met Jan van Corteveen. En dan 1e Paasdag. Dan zal het koor Revivals uit Huizen – dat ook 1e Kerstdag in de dienst meewerkte – weer in ons midden zijn. Veel om ons in te verheugen.

Niet beschikbaar

Ds. J. (Jan) de Goei is op de volgende dagen niet beschikbaar voor de gemeente Kortenhoef:  18, 21, 25, 26, 27 en 28 maart.

De Bijbelkring op  16 maart 2020

De Bijbelkring komt bijeen op maandag 16 maart 2020 van 14.00 – 15.45 in de Blokhut.
We behandelen Joël 3, met als leidraad hoofdstuk 5 uit het boekje “Leven bij de Dag” van Ds. J.J. ten Brinke.
Gespreksleider Ds. J. de Goei.
Hartelijk welkom!

Bert Penninga

Diaconie Collecte

Op zondag 15 maart heeft de collecte de bestemming; Kerk in Actie / Zuid - Soedan  - Overleven in een burgeroorlog.
De burgeroorlog in Zuid-Soedan is nog niet voorbij, maar veel mensen proberen het gewone leven weer op te pakken. Samen met de lokale kerk helpt Kerk in Actie boeren en boerinnen om hun gezinnen dagelijks te kunnen voeden. We verstrekken gereedschap en goed zaaigoed. Ook krijgen boerinnen training in zeep maken, waardoor zen een eigen inkomen verdienen en ze hun kinderen naar school kunnen laten gaan.Met deze collecte ondersteunen wij deze boeren en boerinnen in hun uitdaging om goed voor hun kinderen te zorgen.

Op zondag 5 april heeft de collecte de bestemming: Joods Nationaal Fonds _ Bomen planten.
In het noorden van Israel is dankzij de grote verbondenheid tussen Nederland en Israel een groot aantal parken en wouden gerealiseerd. JNF- Nederland wil er met hulp voor zorgen dat deze prachtige bosgebieden op duurzame wijze in stand worden gehouden zodat niet alleen huidige maar ook toekomstige generaties hier plezier van zullen hebben.
Sally Noach Park. Ter gelegenheid van de oprichting van het Sally Noach Park gaat de opbrengse van deze collecte hier naar toe Salomon Jacob ( Sally ) Noach ontvluchtte in 1940 zijn woonplaats net voordat de Nazi's de Lage Landen bezetten. Hij ging naar Lyon en speelde daar een heldenrol bij de redding van honderden Joden en niet - Joden. Sally was èèn van de mensen die opstond en de grens van angst durfde te overschrijden. Zij adagium was " Het moest gedaan worden ".

Op 10 april Goede Vrijdag collecteren we voor; Stichting Inloophuis Wording Hilversum.
Inloophuis ` Wording ` is een open huis voor ieder die om welke reden dan ook , dakloos of thuisloos geworden is. Voor medeburgers die te kampen hebben met psychische- of verslavingsproblemen. Ook aleengaanden, die graag andere willen ontmoeten. De medewerkers staan klaar om hen in Inloophuis `Wording` te begroeten. Zij doen hun werk geheel belangenloos en op vrijwillige basis en willen graaag vanuit christelijke overtuiging hun zorgen delen
Wat wordt geboden;
Gratis koffie, thee, brood en soep;
Een gratis warme maaltijd op donderdagavond;
En een luisterend oor voor de ervaringen en / of zorgen die men wil delen.
De medewerkers kunnen ook wijzen op mogelijke nachtopvang en, wanneer het nodig of gewenst is op geschikte instellingen voor hulpverleningen.

Miranda Pos

Gespreksgroep

De gespreksgroep onder leiding van Evert-Jan van Katwijk komt weer bij elkaar op woensdag 18 maart. Het begint om 19.45 uur en is bij Saskia Luijer, Julianaweg 14

De kindernevendienst is voor alle groepen van de basisschool.

Op zondag 5 april is er koffiedrinken na de dienst in de Blokhut achter de kerk. U bent uiteraard van harte welkom.

9-3-2020       Mevr. M. Pos - van de Velden

DIENST
VOOR
JONG & OUD

Thema: “Kijken met je hart”

Zoals misschien al bekend, organiseren we op zondag 05 april weer een speciale dienst voor Jong & Oud. Voor iedereen dus! Is dat anders dan niet zo? Natuurlijk wel, maar in deze dienst is er uitdrukkelijk extra ruimte voor de jongeren onder ons.

Waar blijkt dit dan uit? Allereerst wordt deze dienst mede voorbereid door verschillende jongere gemeenteleden. Verder wordt er gelezen uit de nieuwe Bijbelvertaling, is er een kinder-/tiener gospelkoor (Gospelkidz uit Amersfoort) aanwezig en sluiten we – waar mogelijk - aan bij de verhalen en liedjes van de basisschool.

Waar?                        Hervormde Kerk, Kortenhoefsedijk 168 te Kortenhoef
Tijd?                09:30 uur (Voorzang vanaf 09:20 uur)
Voorganger? Dominee de Goei uit Amersfoort

Na de dienst is er in de Blokhut limonade, koffie en thee.

Kortom leuk als jij er bij bent / jullie er bij zijn!

Hartelijke groet,
de voorbereidingscommissie