« vorige  |  november 2021  |  volgende »

Maandag 1 november 2021 Nieuws uit de gemeente

Bijzondere diensten

Er zijn een aantal bijzondere diensten te noemen. Om te beginnen is het woensdag 3 november dankdag. Hoewel velen getroffen zijn door corona, hebben we ook Gods nabijheid en zorg over ons leven mogen ervaren. Hij heeft ons als gemeente gespaard. En dan zijn er nog de vele kleine en grote zegeningen die we uit Zijn hand hebben ontvangen. We hebben gebeden en nu mogen we ook dank U wel zeggen.
Op zondag 7 november willen we met elkaar het Heilig Avondmaal vieren. Dit doen we tot Zijn gedachtenis.
Twee weken later is het de laatste zondag van het kerkelijk jaar. In de herdenkingsdienst willen we de gemeenteleden gedenken die het afgelopen kerkelijk jaar zijn overleden.
Tot slot noem ik nog de adventstijd. Zondag 28 november is de 1e adventszondag: de eerste van vier zondagen waarop we ons voorbereiden op het Kerstfeest.

Goede en gezegende diensten toegewenst.

Bijbelkring

De volgende bijeenkomsten van de Bijbelkring zijn op woensdag 17 november en 8 december. We beginnen om 14.00 uur met thee en het duurt tot uiterlijk 15.45 uur. We komen samen in de Blokhut.

Het stelt eigenlijk niets voor, en toch…
Het ligt al een tijdje op m’n bureau. Het weegt bijna niets. Slechts 29 gram. Volgens mij is het gemaakt van afval. Het is een stukje karton. Het lijkt wel wat op twee vellen karton met daartussen golfkarton. Dat golfkarton staat haaks op die twee vellen karton en is van binnen hol.
Het stukje karton stelt eigenlijk niets voor. Het werpt weinig tot geen gewicht in de schaal. En toch… Het kan zoveel druk weerstaan, dat het uitstekend dienst kan doen om iets te beschermen. Ook iets wat breekbaar en kostbaar is.

Dat deed me denken aan de gemeente. We zijn ondertussen een kleine kerkelijke gemeente geworden en leggen weinig gewicht meer in de schaal. En toch… Ook als kleine gemeente mogen we er zijn en kunnen we meer dragen dan we soms zelf denken. Denk alleen maar aan al het kerkenwerk wat er gebeurt. Het is net als met dat stukje karton. Je ver­wacht het niet, maar zo kan dit stukje karton van 10 x 29 x 3 cm. mijn gewicht dragen.

De structuur van het karton zal niet voor niets zo zijn als het is. Is dat ook niet het geval met het geloof en de kerk?! We zijn met God en met elkaar verbonden. En de vorm is daarbij niet minder belangrijk. Denk maar aan Woord en Gebed, aan de sacramenten en de traditie. De werking van de Heilige Geest is daarbij de verbindende factor.
Zo’n stukje karton geeft meer tegendruk dan een dik stuk karton waar géén verband in zit. Nee, het zit hem niet in de kwantiteit, maar in de kwaliteit. Goed om als gemeente te ‘onthouden’. Maar vergeet dan niet om óók het horizontale en verticale ver­band te ‘onderhouden’.

Met een hartelijke groet vanuit Gorinchem, mede namens Jannie,

Uit de gemeente

Ik wil een ieder die mij gebeld heeft tijdens mijn operatie en het herstel ervan hartelijk danken voor de bezoekjes, telefoontjes en de vele bloemen. Het was geweldig deze steun te mogen ervaren.
Nogmaals hartelijk dank!

Greetje van Loenen

Maandelijkse Maaltijd

Op woensdag 10 november a.s. hopen wij weer de maandelijkse maaltijd te houden in de blokhut.
U kun zicht tot maandag 8 november 12.00 uur opgeven bij mevrouw Wil van Woudenberg
Tel nummer 035 6563096

Met vriendelijke groet,

Collecte opbrengst
Juli                    €  157,50
Augustus         €  246,30
September      €  185,50
Totaal:            €  589.30
Namens de diaconie hartelijk dank voor uw gaven.

Er is buiten de reguliere giften een extra gift gedaan van € 200,00 naar inloophuis “de wording”
en  € 100,00  naar noodhulp Haïti.

Marian Fokkema van de Weerdt

Zondag 7 november is er weer de gelegenheid om elkaar te ontmoeten na de dienst in de Blokhut onder het genot van een kopkoffie/thee.
U bent van harte welkom.

Roosters:

3     november     Jan van Veldhuizen